lt

BaBa ZuLa – alternatyva iš Stambulo

KONCERTAI

  • Liepos 11 d. 19 val.Botanikos sodo Vingio skyriuje, Vilniuje
  • Liepos 12 d. 19 val. AD Form kiemelyje, Kaune
  • Liepos 13 d. 19 val. Klube „Ramybė“, Palangoje

ATLIKĖJAI

  • Osman Murat Ertel – Sazas, kura, tereminas, vokalas
  • Mehmet Levent Akman – el. aparatai, šaukštai, lėkštės
  • Periklis Tsoukalas – ūdas, vokalas
  • Ümit Adakale – darbuka, davul

Stambulas – kontrastų miestas ir kultūros lopšys, tarp Europos ir Azijos sūpuojantis 14 mln.
gyventojų su daugybe skirtingų tradicijų, religijų, kalbų bei patirčių. Miestas margas, dar margesnė jo
kultūra – čia greta ir paslaptingos veidus paslėpusios moterys, turbanais pasidabinę vyrai, iš senų
minaretų sklindantis kvietimas maldai, ir egzotiški turgūs, bei šiuolaikiniai klubai, barai. Tačiau
įvairove pulsuojantis Stambulo derinys turi dar kitą, alternatyvią pusę. Ar įsivaizduojate, ką galėtume
pavadinti alternatyvia kultūra šiame katile?

Tai šamaniškų šaknų įkvėpta psichodelika. Tai „Baba Zula“. „Baba Zula“ yra populiariausia
alternatyvios muzikos grupė Turkijoje, į dienos šviesą iškėlusi šamaniškas dar priešislamo laikus
siekiančias šaknis. Neprilygstami XXI a. turkų psichodelinės muzikos meistrai unikalią patirtį kuria
apjungdami rytietiškus instrumentus, tokius kaip elektrinis sazas, darbuka ir šaukštai, su elektronika
bei šiuolaikiniais dub ir reggae garsais. Tai Stambulo psichodelinis garsas ir rytietiškas rokenrolas,
įkvėptas 7-ojo dešimtmečio roko epochos.

„Baba Zula“ kūryba nepaisant garsų įvairovės, perteikiančios sufijų-islamo tradicijas,
Turkijos čigonų ir turkų muzikos šaknų skambesį, dažnai apibūdinama oriental dub vardu. Prie to
nemažai prisidėjo bendradarbiavimas su daug magijos dub muzikai įnešusiu prodiuseriu Mad
Professor, dirbusiu su tokiomis grupėmis kaip „Massive Attack“, Lee Perry ir kt.

Šamaniškus ritualus primenantys „Baba Zula“ pasirodymai kuria tikriausią garsų ir vaizdošventę, įtraukdami meną, šokį, išskirtinius kostiumus, poeziją, teatrą ir gyvą piešimą. Koncertų metugrafikė realiu laiku projektuoja skaitmeninius vaizdus, kurie dovanoja tiek vizualinį pasigėrėjimą, tiekpadeda suprasti tekstus, o pilvo šokiai suteikia ne vien erotiškumo, bet ir simbolizuoja gimimą, primindami iš kur mes visi atkeliavom.

„Baba Zula“ pasižymi revoliucingu požiūriu į elektrinį sazą – svarbiausią Turkijos
instrumentą. Elektrinis sazas įdomus tuo, kad tai pirmasis ir vienintelis elektrifikuotas bei
modernizuotas turkų instrumentas. „Baba Zula“ derindami jį su retro ir šiuolaikiniais elektroniniais
efektais, sukuria originalų, anksčiau niekur negirdėtą garsą, tapusį grupės pagrindu.

„Baba Zula“ sudaro kolektyvo įkūrėjas Mehmet Levent Akman (šaukštai, perkusija, mašinos,
žaislai, būgnas, gongas), Osman Murat Ertel (sazas ir baglama, gitara, perkusija, vokalas, elektroniniai
instrumentai), Ümit Adakale (darbuka, perkusija) ir Periklis Tsoukalas (elektrinis ūdas, vokalas,
sintezatorius).

Grupė susibūrė 1996 m. Stambule, o plačiau apie ją pasklisti žiniai tarptautiniu mastu padėjo
2005 m. pasirodęs „Auksinį lokį“ pelnęs dokumentinis Fatih Akin filmas „Crossing the Bridge“,
kuriame išsamiai apžvelgiama Stambulo šiuolaikinės ir avangardo muzikos scena.

Nuo 2003 m. „Baba Zula“ albumai prestižiniuose Turkijos muzikos žurnaluose nuolat
patekdavo į populiariausiųjų penketukus, o didžiausiuose turkų „Billboard“ apdovanojimuose pelnė
geriausių instrumentinių įrašų vardą, buvo įvertinti už filmo „Dondurmam Gaymak“ garso takelį bei
muziką kinui ir teatrui.

„Baba Zula“ pavadinimas reiškia „labai didelę paslaptį“ ir gali būti siejamas su Amerikos
indėnų Dakotos mitologijos Vakan Tanka – Didžiąja Dvasia. Turkų kalba Baba reiškia „tėvas“ arba
„didelis dalykas“, o Zula reiškia „paslaptį“. Tad kviečiame atskleisti dideles Stambulo paslaptis kartu
su „Baba Zula“ – bus daug simbolių, spalvų, judėjimo ir šaknų pajautimo. Pirmyn į nenuspėjamą
psichodelinę kelionę!

BILIETAI

Rėmėjai

Koncertus pristato
Generalinis rėmėjas
Mūsų žurnalai
Mūsų žurnalai
Visi rėmėjai